W skład Urzędu wchodzą:
Referaty:
- Referat Społeczno-Organizacyjny (SO)
- Referat Budżetowo-Podatkowy (BP)
- Referat Infrastruktury Technicznej i Inwestycji (ITI)
- Referat Usług Komunalnych (UK)
- Referat Edukacji, Zdrowia i Kultury (EZK)
- Urząd Stanu Cywilnego (USC)
Samodzielne stanowiska pracy:
- Radca prawny
- Inspektor ochrony danych (IOD), Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych (OIN)
- Stanowisko ds. kontroli wewnętrznej
- Stanowisko ds. BHP
- Stanowisko pracy ds. obsługi Rady (RM)
Referatami kierują kierownicy, którzy ponoszą odpowiedzialność za sprawne i zgodne z prawem wykonywanie zadań przypisanych referatom.
Do podstawowych obowiązków i uprawnień kierowników referatów należy w szczególności:
- kierowanie działalnością referatu zgodnie z wytycznymi Burmistrza, a w sprawach zleconych z zakresu administracji rządowej i powierzonych na mocy porozumienia - zgodnie z wytycznymi Wojewody i Starosty
- koordynowanie zagadnień dotyczących terminowego i zgodnego z przepisami prawa załatwiania spraw przez pracowników referatów oraz prawidłowego przygotowania materiałów dla potrzeb Rady i Burmistrza
- prawidłowe zorganizowanie pracy referatu, wnioskowanie o ustalenia zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych pracowników
- nadzór nad prawidłowym obiegiem, ewidencją i przechowywaniem dokumentów i pism wpływających do referatów, zgodnie z obowiązującymi przepisami
- wnioskowanie w sprawach awansowania, wyróżniania i karania pracowników oraz udzielania im urlopu wypoczynkowego
- udział w Sesjach Rady Miejskiej i posiedzeniach komisji Rady
- dbałość o powierzone referatowi pomieszczenia, sprzęt i wyposażenie biurowe
- okresowe informowanie Burmistrza o realizacji zadań
- nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem przyznanymi środkami budżetowymi i mieniem, zgodnie z zasadami określonymi przez Radę
- opracowywanie planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej zadań referatu
- współdziałanie z innymi referatami w zakresie zadań realizowanych przez referat, którym kierują
Referaty dzielą się na stanowiska pracy. Podziału referatów na stanowiska pracy dokonuje Burmistrz w drodze zarządzenia wewnętrznego. Referaty realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej. Są zobowiązane do współdziałania z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu, w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.